بیمه باربری (وارداتی – صادراتی)

بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) یکی از ضروری ترین نیازهای تاجران و بازرگانان است. برای باربری و حمل محصولات تجاری از جایی به جای دیگر، از وسایل نقلیه متعدد استفاده می شود که هر یک از آنها خطراتی در پیش رو دارند؛ در حین مواجه با مشکل در طول سفر و حمل بار، سرمایه افراد نیز در معرض خطر قرار می گیرد بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) برای رفع نگرانی شما استفاده می شود!

بیمه باربری

با استفاده از این بیمه ها، سرمایه شما در هر شرایطی تحت پوشش قرار می گیرد و دیگر نگران از دست رفتن آن نخواهید بود. بیمه های باربری انواع مختلفی دارند. هر یک از بیمه های باربری به یکی از وسایل نقلیه حمل بار اختصاص دارد و به همین خاطر در حین انتخاب نوع بیمه باربری (صادراتی – وارداتی)، باید به نوع وسیله نقلیه نیز دقت کنید. در کشور ما انواع مختلف بیمه های باربری وجود دارند که هر یک خدمات بسیار زیادی به شما ارائه می دهند. بیمه باربری (صادراتی – وارداتی)بر اساس محدوده جغرافیایی شما نیز انتخاب می شوند.

همه چیز درباره بیمه باربری (صادراتی – وارداتی)

بیمه باربری هم شامل حمل و نقل داخلی کشور می شود و هم در رابطه با حمل و نقل و باربری خارج از کشور، سرمایه تاجران را تحت پوشش قرار می دهد. بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) در این بین جای می گیرند. یک بیمه باربری از قوانین خاص پیروی می کند. اگر بیمه شما در رابطه با حمل و انتقال کالا به خارج از کشور است، در دسته بیمه های صادراتی قرار می گیرد. این نوع بیمه شامل انواع بیمه های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی می شوند. در این نوع خاص از بیمه نامه ها، کلیه خسارات احتمالی در حین سفر پرداخت می شوند.

خسارت های ناشی از آتش سوزی، سقوط هواپیما، به گل نشستن و زمین گیر شدن کشتی ها و… همگی توسط شرکت بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) پرداخت می شود. همچنین اگر از وسایل و بار شما در طول سفر چیزی کم و یا از آن دزدی شود، شرکت بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) در این زمینه سرمایه شما را حفظ می کند.

این بیمه نامه ها، سرمایه هایی که به عمد مورد دستبرد یا آسیب قرار گرفته اند را پوشش نمی دهد. از این رو هیچ فردی نمی تواند به قصد سو نیت از این بیمه نامه های صادراتی و ترانزیتی استفاده کند. قوانین وضع شده در این زمینه بسیار سفت و سخت هستند.

همه چیز درباره بیمه باربری وارداتی

بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) شامل کلیه هزینه های مربوط به اتلاف و از بین رفتن سرمایه های شما می شود. به همین خاطر استفاده از آن برای واردات هر محصولی به کشور، خیال شما را ساده تر می کند. بیمه باربری برای انواع کالاهای حساس و آسیب پذیر قابل استفاده است.

سرمایه شما با استفاده از بیمه نامه های داخلی، حتی در صورت ایجاد جنگ و اعتصاب بین دو کشور نیز در امنیت کامل قرار می گیرد. اگر محصول و سرمایه شما به هر دلیلی تخلیه اضطراری شود و از وسیله نقلیه خارج شود، کلیه خسارات وارده، تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

اگر کالای شما تحت شرایطی خاص باعث ایجاد خسارت برای عموم مردم شود و برای جلوگیری از این خسارات منهدم شود، بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) شما کلیه خسارات را تقبل می کند. همچنین یکی از مهم ترین مواردی که بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) از آن حمایت می کند، تصادف بین دو کشتی است. اگر دو کشتی با هم برخورد کنند و سرمایه شما از بین برود، شرکت بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) کلیه هزینه ها را پرداخت می کند. این بیمه ها فقط مربوط به محصولات وارداتی نمی شوند و در رابطه با محصولات صادراتی نیز خدمات زیادی ارائه می کنند.

بیمه باربری چه خطراتی را تحت پوشش قرار می دهد؟

بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) کلیه خطرات طبیعی را پوشش می دهد؛ در صورتی که خطراتی مانند آتشفشان، زلزله  و… به سرمایه و کالای شما آسیب برساند، شرکت بیمه هزینه خسارات شما را می پردازد. همچنین از جمله خطرات تحت پوشش بیمه های مخصوص به باربری اتلاف هر بسته ای در حین مراحل بارگیری یا ارسال است. شما می توانید از این بیمه نامه ها برای حمل و نقل هوایی بار و اقلام تجاری خود نیز استفاده کنید.

در صورتی که هواپیمای شما سقوط کند و کل وسایل و لوازم شما از بین بروند، کلیه خسارات وارده توسط شرکت بیمه پذیرفته می شوند. هر بیمه باربری ای، سهمی برای شرکت پوشش دهنده بیمه اختصاص می دهد که در صورت بروز سانحه و پرداخت بیمه به بیمه گذار بخشی از مبلغ از آن کسر می شود. در صورتی که وسایل و کالاهای شما از طریق راه آهن جا به جا شوند، خطراتی مانند از ریل خارج شدن قطار نیز سرمایه شما را تهدید می کند! شرکت بیمه این خطرات را نیز پوشش می دهد.

استثنائات بیمه های باربری

بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) شامل برخی موارد نمی شود! اگر کالای شما به دلیل تاخیر در بار از بین برود، شرکت بیمه وظیفه ای در قبال پرداخت خسارات شما ندارد! به این ترتیب باید به زمان تعیین شده برای ارسال کالا پایبند باشید؛ چون در صورت دیرکرد در ارسال و حمل و نقل کالا، ممکن است شرایط بیمه شامل حال شما نشود. بیمه باربری شامل خساراتی که در اثر عواملی چون جنگ و اعمال تروریستی و… ایجاد می شوند نیز نمی شود. در صورتی که مالکان کالا ورشکسته شوند، و کالا به هر دلیلی با مشکلی برای حمل و نقل رو به رو شود، شرکت بیمه خسارتی به شما پرداخت نمی کند.

اعتصاب کارکنان و تعطیلی کارخانه ها و مراکز مربوط به حمل و انتقال کالا نیز جزو استثنائات شرکت بیمه باربری (صادراتی – وارداتی) ی بیمه محسوب می شود و به همین خاطر باید به این موارد نیز دقت داشته باشید. همچنین اگر کالای شما غیر قانونی باشد و توسط مامورین ضبط شود، شرکت بیمه هیچ گونه هزینه ای به شما پرداخت نخواهد کرد. پس باید از قانونی بودن کالای خود مطمئن شوید.

 اگر سودجویانی برای استفاده از حق بیمه، خود به عمد از بار و محصولات خود سرقت کنند و یا به بخشی از آن آسیب برسانند، حق بیمه ای شامل حالشان نمی شود! پس هیچ گونه سو استفاده ای از خدمات بیمه ای نمی شود.

 

شما می توانید از طریق سامانه مسیر کالا و بصورت آنلاین درخواست بیمه باربری خود را ثبت و ارسال نمائید. بدین منظور شرایط عمومی و خصوصی بیمه ملت که در زیر قید شده است را مطالعه و فرم مربوطه را تکمیل نمائید.

شرایط عمومی و کلوزهای B, A و C بیمه:

شرایط عمومی بیمه نامه باربری وارداتی – صادراتی (دانلود و مطالعه نمائید)

شرایط کلوز A (دانلود و مطالعه نمائید)

شرایط کلوز B (دانلود و مطالعه نمائید)

شرایط کلوز C (دانلود و مطالعه نمائید)

فرم بیمه که بایستی تکمیل و ارسال شود:

فرم بیمه باربری

لطفا فرم امضاء شده را از طریق لینک زیر ارسال فرمائید:

فرم بارگذاری پیشنهاد بیمه باربری (صادراتی - وارداتی)

  • فایل ها را به اینجا بکشید