جدول کرایه حمل دریایی کانتینری
ردیف | بندر مبدأ | بندر مقصد | سایز کانتینر | نوع کانتینر | کرایه (USD) | کشتیرانی |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ningbu | BND | 20 | HD | 3900 | HDSL |
2 | Ningbu | BND | 20 | GP | 3700 | HDSL |
3 | Ningbu | BND | 20 | GP | 4500 | NVOCC |
4 | Bangkuk | BND | 20 | GP | 2250 | HDSL |
5 | Bangkuk | BND | 20 | GP | 4850 | NVOCC |
6 | BND | Shuwaikh | 40 | GP | 1900 | NVOCC |
7 | BND | Logas | 20 | GP | 8000 | NVOCC |
8 | BND | Logas | 40 | GP | 9000 | NVOCC |
9 | BND | Tianjin | 40 | RF | 6900 | NVOCC |
10 | Chabahar | Kandla | 20 | GP | 550 | HDSL |
11 | Chabahar | Kandla | 40 | GP | 850 | HDSL |
12 | Chabahar | Nhava sheva | 20 | GP | 550 | HDSL |
13 | Chabahar | Nhava sheva | 40 | GP | 850 | HDSL |
14 | BND | Dakar | 20 | GP | 6000 | NVOCC |
15 | Kandla | Chabahar | 20 | GP | 650 | HDSL |
16 | Kandla | Chabahar | 40 | GP | 1250 | HDSL |
17 | Nhava sheva | Chabahar | 20 | GP | 650 | HDSL |
18 | Nhava sheva | Chabahar | 40 | GP | 1250 | HDSL |
19 | BND | Kandla | 20 | GP | 900 | NVOCC |
20 | BND | Kandla | 40 | GP | 1650 | NVOCC |
21 | BND | Nhava sheva | 20 | GP | 900 | NVOCC |
22 | BND | Nhava sheva | 40 | GP | 1650 | NVOCC |
23 | BND | Kandla | 20 | GP | 650 | HDSL |
24 | BND | Kandla | 40 | GP | 1000 | HDSL |
25 | BND | Nhava sheva | 20 | GP | 650 | HDSL |
26 | BND | Nhava sheva | 40 | GP | 1000 | HDSL |
27 | Jebel Ali | Chabahar | 20 | GP | 870 | HDSL |
28 | Chabahar | Chabahar | 40 | GP | 470 | HDSL |
29 | Chabahar | Jebel Ali | 20 | GP | 270 | HDSL |
30 | Chabahar | Jebel Ali | 40 | GP | 570 | HDSL |
31 | Jebel Ali | BND | 20 | GP | 480 | NVOCC |
31 | Jebel Ali | BND | 40 | GP | 880 | NVOCC |
32 | Shenzhen | BND | 40 | HC | 6700 | HDSL |
33 | Shenzhen | BND | 20 | GP | 3600 | HDSL |
34 | Shenzhen | BND | 40 | HD | 3800 | HDSL |
35 | BND | Jakarta | 40 | REF | 5950 | NVOCC |
36 | BND | Livorno | 40 | GP | 6700 | NVOCC |
37 | BND | Melburne | 20 | GP | 7200 | NVOCC |
38 | Kolkatah | BND | 40 | GP | 6700 | NVOCC |
39 | Guangzhou | BND | 40 | GP | 9000 | NVOCC |
40 | BND | Hamburg | 20 | GP | 2100 | NVOCC |
41 | BND | Antwerp | 20 | GP | 2100 | NVOCC |
42 | BND | Jebel Ali | 40 | GP | 550 | NVOCC |
43 | BND | Jebel Ali | 20 | GP | 350 | NVOCC |
44 | BND | Vancouver | 40 | GP | 12800 | NVOCC |
46 | BNd | Shuwaikh | 20 | GP | 1250 | NVOCC |
47 | BND | Shuwaikh | 40 | GP | 2000 | NVOCC |
48 | BND | Tuticorin | 40 | HC | 1950 | NVOCC |
49 | Shenzhen | BND | 20 | GP | 3050 | NVOCC |
50 | Shenzhen | BND | 40 | HC | 4950 | NVOCC |
51 | BND | Antwerp | 20 | GP | 2000 | NVOCC |
52 | BND | Antwerp | 40 | GP | 2900 | NVOCC |
53 | BND | Mumbasa | 40 | GP | 2750 | HDSL |
54 | BND | Mumbasa | 40 | GP | 6600 | NVOCC |
55 | Dar es Salaam | BND | 20 | HD | 1050 | NVOCC |
56 | Baltimore | BND | 20 | GP | 14700 | NVOCC |
57 | BND | Durban | 20 | GP | 6600 | NVOCC |
58 | BND | London | 20 | GP | 9000 | NVOCC |
59 | BND | London | 40 | GP | 12700 | NVOCC |
60 | Nantong | Khorramshahr | 20 | HD | 6600 | NVOCC |
61 | Jebel Ali | Long Beach | 20 | HD | 22700 | NVOCC |
62 | Mersin | Long Beach | 20 | HD | 20900 | NVOCC |
63 | Shanghai | BND | 40 | HC | 8000 | NVOCC |
64 | BND | Sokhna | 40 | HC | 5900 | NVOCC |
65 | Nhava Sheva | BND | 20 | GP | 1650 | NVOCC |
66 | Nhava Sheva | BND | 40 | GP | 3900 | NVOCC |
67 | BND | Sudan | 20 | GP | 3500 | NVOCC |
68 | BND | Sudan | 20 | DG | 4000 | NVOCC |
69 | BND | Nhava Sheva | 40 | REF | 1250 | NVOCC |
همانطور که از نام آن پیداست، یک کشتی که به طور خاص برای نگهداری مقادیر زیادی محموله فشرده در انواع مختلف کانتینر ساخته شده است، کشتی کانتینری (کشتی) نامیده میشود. فرآیند ارسال محموله در کانتینرهای مخصوص به نام کانتینرسازی شناخته میشود کشتیهای باری هستند که تمام بار خود را در کانتینرهای بینوجهی به اندازه کامیون حمل میکنند، به روشی به نام کانتینرسازی. آنها یک وسیله متداول حمل و نقل تجاری بین وجهی هستند و در حال حاضر بیشتر محمولههای غیر فله دریایی را حمل میکنند.
حمل و نقل کانتینری ( حمل دریایی کانتینری) یا کانتینراکسیون یکی از مهمترین فرایندهای انتقال و جا به جایی کالاهای مختلف است که برای سهولت بیشتر در حمل و نقل وسایل استفاده می شود. حمل و نقل کانتینری امکان حمل بار و وسایلی که ظاهر ناهمگون دارند را فراهم می کند.
برخی اقلام و تجهیزات برای انتقال از جایی به جای دیگر، قابل بسته بندی نیستند و شکل و ظاهر آنها نیز نامتعارف است. از این رو آنها را با استفاده از سیستم حمل و نقل کانتینری جا به جا می کنند که در آن این وسایل را به صورت یک واحد منفرد حمل می کنند. به این ترتیب هزینههای شما کاهش می یابند و در زمان شما نیز بسیار صرفه جویی می شود.
این روش حمل محصولات، برای انتقال چند وجهی و حمل و نقل ترکیبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش حمل و نقل، می توانید از چند راه برای انتقال و جا به جایی محصولات خود استفاده کنید. راههای آبی، ریلی، جادهای وغیره در این روشهای ترکیبی قابل استفاده هستند.
شرکت مسیر کالا ارائه دهنده انواع خدمات مربوط به حمل و نقل کالاها در سراسر دنیا
برای دریافت مشاوره با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.
🔽
☎️ 02128423276
انواع کانتینر بر حسب اندازه
به دلیل افزایش تقاضا در بازار، افزایش ظرفیت حمل بار، افزایش راندمان عملیاتی و بهبود فرآیندهای زیست محیطی و بهره برداری از یک کشتی کانتینری در خدمات لاینر، کشتیهای کانتینری به طور مداوم بزرگتر و بزرگتر شده اند.
برخی از انواع اصلی کشتیهای کانتینری بر اساس اندازه عبارتند از:
🔸 پاناماکس
🔸 سوئزمکس
🔸 پست پانامکس
🔸 پس از سوئزمکس
🔸 پس از مالاکاماکس
ظرفیت حمل کانتینر کشتیهای کانتینری امروزه در مقایسه با سال ۱۹۶۸ بیش از ۱۲۰۰ درصد افزایش یافته است. آنها در طول زمان از نظر فناوری پیشرفتهتر و بهینهتر شدهاند.
کانتینر حمل و نقل ۲۰ فوتی
کانتینر حمل و نقل ۲۰ فوتی محبوبترین و پر استفادهترین کانتینر است. این کوچکترین نوع کانتینر استاندارد است و اغلب برای حمل ماشین آلات سنگین و مواد خام مانند سنگ آهن و سنگ استفاده میشود.
کانتینر حمل و نقل ۴۰ فوتی
کانتینر ۴۰ فوتی نیز محبوب است و البته میتواند دو برابر یک جعبه ۲۰ فوتی بستهبندی کند! در حالی که ۲۰ فوت اغلب برای حمل بارهای سنگین استفاده میشود، ۴۰ فوت برای حمل مقادیر بیشتری از کالاهای مصرفی سبکتر استفاده میشود. به پنبه، مبلمان، لباس، وسایل الکترونیکی و حتی وسایل نقلیه فکر کنید.
کانتینر حمل و نقل HC ۴۰ فوت
کانتینر مکعبی با ارتفاع ۴۰ فوت نسخه بلندتر از کانتینر ۴۰ فوتی است و برای جابجایی محمولههای با ارتفاع بیش از حد (تا ارتفاع ۲.۷ متر یا ۸.۱ فوت) عالی است.
انواع کانتینر بر حسب نوع
کانتینرها بر جسب نوع به دستههای زیر تقسیم میشوند:
کانتینر کالای خشک: این کانتینرها در ابعاد ۲۰ و ۴۰ فوت استفاده میشوند.
کانتینر یخچالی: این کانتینرها دارای سیستم خنک کننده هستند و برای انواع مواد غذایی فاسد شدنی قابل استفاده هستند.
کانتینر پهلو باز: این کانتینرها دارای یک یا چند درب هستند که از چند سو باز میشوند و بارگیری آسانتری دارند.
کانتینرهای روباز: این کانتینرها بدون سقف هستند و برای حمل انواع کالاهای خشک استفاده میشوند.
کانتینر عایقبندی شده: نوعی دیگری از کانتینرها هستند و برای حمل دارو و انواع گوشت منحمد به کار میروند.
کانتینر تهویه دار: این کانتینرها برای حمل بارهایی استفاده میشوند که نیاز به تهویه مناسب دارند.
کانتینرهای حرارتی: این کانترها دارای عایقبندی حرارتی بوده و برای محصولاتی که نیاز به دمای خاص دارند استفاده میشود.
کانتینر مخزن دار: این کانتینر برای حمل مایعات خطرناک و انواع گازها استفاده میشود و قیمت بسیار بالایی دارند.
کانتینر تاشو: این کانتینرها کاربرد کمی دارند و به صورت تا شو با اشغال فضای اندک قابل استفاده هستند.
کانتینر مسطح: این کانتینر برای حمل و نقل اجسام سنگین کاربرد دارد.
کانتینر حمل احشام: این کانتینر دارای دریچه است و برای تعویض هوا مناسب هستند. برای جا به جایی انواع حیوانات و انواع غذاها به کار میرود.
کانتینر حمل خودرو: این کانتینرها در مسافتهای طولانی قابل استفاده هستند و برای حمل حداکثر دو خودرو مناسب هستند.
انواع کانتینر از نظر مدل
حمل و نقل کانتینری در انواع و اقسام مدل های کانتینر نیز انجام می شود. برای هر یک از راه های حمل و نقل، از کانتینرهای مخصوص استفاده می شود. ابعاد این کانتینرها نیز با یکدیگر متفاوت است. برای حمل و نقل دریایی با استفاده از کشتیها از کانتینرهای مخصوص استفاده می شود.
حمل و نقل کانتینری برای هواپیما و راه های هوایی نیز روش های به خصوصی دارد. هر یک از کانتینرها ابعاد خاصی دارند و در سایز و ظرفیت ویژهای تولید می شوند. برخی از مدلهای پر استفاده کانتینر، مدلهای سرباز، کانتینرهای تانکری، کانتینرهای عایق دار و انواع کانتینر یخچالی است که هر یک از آنها کارایی خاص خود را دارند.
انواع کانتینرهای تهویه دار نیز از مهم ترین مدلهای کانتینر در سیستمهای حمل و نقل بار به شمار می روند.
انواع کانتینر از نظر حجم
کانتینرهای باری در کشتیها برحسب اندازه و حجمشان به ۴ دسته تقسیم میشوند؛ ده فوت، بیست فوت، چهل فوت و چهل فوت high cube. ابعاد کانتینرهای ده فوتی در حدود ۳×۵/۲ است که ارتفاع آنها ۳ متر است و برای ذخیره کالا انتخاب مناسبی خواهد بود.
یک کانتینر بیست فوتی ۶×۵/۲ بعد دارد که ارتفاع آنها ۶۰/۲ است و کاربرد اصلی آنها انتقال کالا خواهد بود. در صنایع حملونقل از کانتینرهای چهل فوتی استفاده میشود که ارتفاع ۶۰/۲ دارند و اندازه آنها در حدود ۱۲×۵/۲ میباشد. کالاهایی که ارتفاع زیادی دارند مانند یخچالها باید از کانتینرهای چهل فوتی high cube استفاده کنند؛ این کانتینرها به دلیل ارتفاع زیادی که دارند به شکلی ویژه مورد استفاده قرار میگیرند.
انواع کانتینر بر اساس نوع کالا
کاربردهای مختلفی برای انواع کانتینرها وجود دارد که عامل طبقهبندی آنها به شمار میرود. یکی از آنها کانتینر کالای خشک است که با ابعاد بیست و چهل فوتی برای حمل کالا به کار میرود. برای مواد غذایی یا داروهایی که امکان فاسد گشتن برای آنها وجود دارد، باید از کانتینرهای یخچالی استفاده کرد که دارای سیستم خنککننده هستند. تسهیل در روند بارگیری کانتینر پهلو باز به دلیل دربهای بزرگ و باز آن است.
کالاهای فله مانند شن و ماسه یا حبوبات از کانتینرهای روباز استفاده میکنند که سقف نداشته باشد. گوشت منجمد یا داروهای خاص برای منتقل شدن از کانتینرهای عایقبندی استفاده میکنند که میتواند گرما یا سرما را حبس کند. قهوه و لوبیا برای فاسد نشدن از کانتینرهایی با قابلیت موتور تهویه استفاده میکنند تا در مسیر تخریب نشوند. کانتینرهای حرارتی دارای یک موتور گرمکننده و جدارههای عایقی هستند که کاربرد خاصی دارند.
کانتینرهای تاشو، مسطح و حمل ماشین
برای حمل کالاهای مایع و سیالات عادی یا سمی از کانتینرهای مخزنی استفاده میشود. کانتینرهای تاشو طبیعتاً فضای کمی اشغال میکنند اما فقط در مواقع خاصی به کار برده میشوند. چنانچه قصد حمل کالای سنگین یا ماشینآلات یا فولاد وجود داشته باشد باید از کانتینرهای مسطح استفاده کرد که کالا در قسمت زیری آن قرار بگیرد. نوعی از کانتینرها نیز برای حمل حیوانات و احشام به کار میروند که دارای دریچه تنفسی هوا هستند تا حیوانات آسیبی نبینند.
یک کانتینری که برای جابهجایی ماشین مورداستفاده قرار میگیرد، توانایی پیمایش مسافتهای طولانی خواهد داشت و محدودیت ارتفاع، یکی از نقصهای آن به شمار میرود.
اجاره کانتینر
کانتینترها انواع مختلفی دارند و معمولا هزینه اجاره آنها بسته به اندازه متفاوت است. اجاره کانتینتر ۱۰ فوتی در ایران رایج است و برای نگهداری وسایل از آن استفاده میشود. در حمل و نقل نیز برای ترانزیت استفاده میشود. این کانتینرها هزینه گمرک کمی دارند و معمولا به صورت اشتراکی قابل استفاده است.
اصطلاحات حمل و نقل کانتینری
حمل و نقل کانتینری اصطلاحات به خصوصی نیز دارد. برای حمل و نقل با کانتینر باید برخی موارد رعایت شوند. گاه لازم است که یک کانتینر فقط با استفاده از بارهای یک فرستنده پر شود، حتی اگر نیمی از آن خالی باشد. همچنین در حمل و نقل کانتینری محوطه کانتینری نیز باید در نظر گرفته شود.این محوطه برای پر و خالی کردن بار در کشتیها استفاده می شود.
✅ اصطلاح CST هم یکی از مهم ترین مواردی است که در فرایند کانتینراکسیون به کار می رود. این اصطلاح نشان دهنده تعرفه خدمات کانتینری است.
✅ اصطلاح B/L نیز برای نشان دادن بارنامهها به کار می رود.
✅ اصطلاح SLOT نیز یک اصطلاح درباره محل قرار گیری کانتینر در کشتی است.
✅اصطلاح STUFF نیز اصطلاحی رایج در رابطه با پر کردن کانتینر از کالا است.
✅اصطلاح STRIP در رابطه با تخلیه کانتینر به کار می رود. انواع کانتینر قابل اجاره هستند و افراد می توانند در یک بازه زمانی مشخص از آن ها استفاده کنند.
تاریخ به روز رسانی جدول کرایه حمل 1401/06/13