حمل هوایی کالا

صاحبان کالا، واردکنندگان و صادرکنندگان محترم می توانند جهت ارسال کالاهای خود بصورت حمل هوایی فرم درخواست زیر را تکمیل و جهت استعلام کرایه حمل ارسال نمایند. کارشناسان ما پایین ترین هزینه ممکن را برآورد و اعلام خواهند نمود.

درخواست حمل هوایی

  • (طول * عرض * ارتفاع)
  • Date Format: MM slash DD slash YYYY
  • فایل ها را به اینجا بکشید

حمل و نقل هوایی یکی از بهترین روش جابجایی کالا به شمار می‌رود. این روش حمل و نقل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در طول روز بسیاری از کالا و محصولاتی که به صورت صادراتی از کشورهای دیگر وارد ایران می‌شود، بدین طریق انجام می‌شود. در این روش حمل و نقل سیاست‌های مختلفی وجود دارد که تعیین کننده قوانین این روش حمل و نقل می‌باشد. شما می‌توانید انواع کالاها را به روش هوایی حمل کنید؛ زیرا این روش حمل و نقل سرعت بالایی دارد. بازهای فاسد شدنی، بارهای سبک و معمولی، بارهای با ارزش، بارهای خطرناک و غیره می‌بایست با استفاده از روش هوایی حمل شوند. برای این که حمل و نقل بار و کالاها با روش هوایی به صورت اصولی و درست صورت گیرد، می‌بایست از تمامی قوانین این روش حمل و نقل مطلع باشید. 

حمل و نقل هوایی همان طور که از نامش مشخص است، به روش هوایی و با استفاده از هواپیما انجام می‌شود. در این روش حمل و نقل اجناس و کالاهای ارسالی با سرعت بالایی به دست مصرف کننده می‌رسد؛ به همین دلیل بسیاری از فرایندهای حمل و نقل با استفاده از این روش صورت می‌گیرد. در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی مختلف این روش حمل و نقل را به صورت ضمانتی انجام می‌دهند تا کالای شما به صورت مستقیم به دست شما برسید. قیمت حمل و نقل هوایی به نوع هواپیما، روش حمل و نقل، حجم بار و غیره بستگی دارد؛ بنابراین هر فرد بر اساس حجم کالای خود هزینه پرداخت خواهد کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید ◀️

حمل و نقل هوایی

حمل و نقل هوایی به چه روش‌هایی صورت میگیرد؟

 انتخاب مناسب‌ترین روش حمل و نقل هوایی به مواردی از جمله زمان تحویل، حجم کالا و قیمت آن بستگی دارد. در زیر به سه روش رایج حمل و نقل هوایی اشاره می‌کنیم:
💠 پرواز چارتر: پرواز چارتر در واقع به سفری می‌گویند که تمامی صندلی‌های آن در اختیار یک شرکت هواپیمایی باشد. در این روش کالا و اجناس با سرعت بیشتری به دست شما خواهد رسید؛ البته این روش حمل تنها مخصوص بار و کالا نیست، بلکه نیروهای انسانی نیز با استفاده از این روش هوایی جابجایی می‌شوند؛ به عنوان مثال می‌تواند پروازهای چارتر را برای دسته خاصی از ورزشکاران رزرو کرد. در حال حاضر بسیاری از تورها نیز از این روش برای حمل استفاده می‌کنند.

💠 پرواز سیستمی: پروازهای سیستمی نیز همانند پروازهای چارتر است با این تفاوت که در هزینه، برنامه زمانی و شرایط سنی این روش تفاوت‌هایی وجود دارد. شما می‌توانید زمان پرواز را تغییر دهید در صورتی که این قابلیت در پروازهای چارتر وجود ندارد. بلیط‌های چارتر قیمت ارزان‌تری دارد ولی پروازهای سیستمی به گونه‌ای است که اقدام کردن دیر هنگام برای رزرو این روش حمل باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

💠 پرواز بازرگانی: روش ترانزیت بازرگانی یکی از روش‌های حمل هوایی معتبر است که تنها برای جایجایی کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش حمل به دو روش فریت و کارگو صورت می‌گیرد و دارای قوانین و اصول خاصی می‌باشد. افرادی که دارای حجم باری کمی هستند نیز می‌توانند بدین طریق حمل هزینه‌های خود را کاهش دهند؛ بنابراین پرواز بازرگانی در بین تاجران شناخته شده بوده و بسیاری از حمل و نقل کالا به روش هوایی صورت می‌گیرد.

حمل بار با هواپیما

مزایا و معایب حمل و نقل هوایی

◀️ مزایا: یکی از مهم‌ترین مزایای حمل و نقل هوایی که باعث شده است که بسیاری از افراد این روش را برای حمل کالا و محصولات خود استفاده کنند، سرعت بالای آن است؛ به همین منظور تمامی کالاهای فسادپذیر را با استفاده از روش هوایی حمل می‌کنند تا از خراب شدن و فساد آن جلوگیری نمایند.
امنیت را نیز می‌توان از دیگر مزایای مهم حمل و نقل هوایی دانست. بارها در داخل هواپیما از ایمنی بالایی برخوردار هستند و هیچ گونه رطوبت و یا ضربه به آن وارد نمی‌شود، همچنین در حمل و نقل‌های هوایی نظم خاصی وجود دارد و همواره در دسترس است؛ بنابراین شما هیچ محدودیست زمانی ندارید و در هر ساعتی می‌توانید کالا و محصولات خود را بدین طریق ارسال کنید.

◀️ معایب: یکی از مهم‌ترین معایب حمل هوایی هزینه بالاتر آن نسبت به سایر روش‌های حمل می‌باشد. با این وجود بسیاری از شرکت‌ها به دلیل ارزشمند بودن کالا این روش را برای حمل انتخاب می‌کنند. از دیگر معایب حمل دریایی این است که امکان جابجایی هر کالا و محصولی با استفاده از این روش وجود ندارد. کالای ارسالی باید با ابعاد استاندارد هواپیما سازگاری داشته باشد؛ بنابراین در هنگام رزرو حمل و نقل دریایی باید مزایا و معایب آن را مورد توجه قرار دهید. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در زمینه حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کنند، ولی برای این که از کیفیت و مزایای این روش حمل مطمئن شوید باید فرایند حمل به خوبی انجام شود.

حمل بار هوایی

مدارک و اسناد مورد نیاز برای ارسال هوایی بار

برای ارسال هوایی بار شما باید تمامی مدارک خود را ارائه دهید. از جمله این مدارک می‌توان به پاسپورت و کارت ملی مسئول بار، پته گمرکی برای فریت بار، بلیط هواپیما، بارنامه، پکینگ لیست، کپی و اصل کارت بازرگانی، ارائه گواهی بهداشت، مجوز صادرات جهت کالاهای گمرکی مجاز، تنظیم صورت پکینگ لیست یا عدلبندی و غیره اشاره کرد. تمامی مدارک باید سندیت قانونی داشته باشند و در زمان مقرر ارائه گردند؛ همچنین در زمانی که کالای صادراتی از قانون خاصی پیروی کند نیاز به مدارک بیشتری است. تمامی مدارک در همان ابتدای درخواست از شما دریافت می‌گردد و پس از بررسی و بی‌نقص بودن مدارک تاییدیه ارسال برای شما صادر می‌گردد؛ البته مدارک و اسنادی که برای حمل و نقل هوایی وجود دارد، بر اساس نوع کالای شما تعیین می‌گردد، در نتیجه اطلاع از تمامی اطلاعات برای ارسالی بی‌نقص الزامی است.

مسیر کالا

سامانه مسیر کالا، یک سامانه جامع حمل و نقل و لجستیک کالا با ۲۰ سال تجربه و تخصص

سامانه مسیر کالا

یک سامانه جامع حمل و نقل و لجستیک کالاست که حاصل ۲۰ سال تجربه و تخصص گروهی از کارشناسان فعال در زمینه های مختلف می باشد.
مشاهده خدمات مسیر کالا