حمل و نقل ترکیبی

جابه‌جایی کالا و محموله‌ها با سایز و محتوای مختلف به‌وسیله انواع روش حمل کالا صورت خواهد گرفت که هر یک از آنها روش‌های محدودتر در زیرمجموعه‌های خود دارند. یکی از روش‌های حمل کالا به کشورهای مختلف، حمل‌‌ونقل دریایی است که به شیوه ترکیبی انجام می‌شود. روش ترکیبی به این معناست که از ناوگان حمل هوایی، زمینی (ریل و کامیون) و دریایی برای حمل یک کالا استفاده شود. در شیوه ترکیبی حمل دریایی، کانتینرها نقش مهمی دارند.

درگذشته انواع محموله‌هایی که شناخته‌شده بودند، به‌وسیله ابزار ابتدایی بشکه‌ها و دبه حمل می‌شدند اما امروزه همان بار از کانتینر برای حمل استفاده خواهد کرد. با این تفسیر می‌توان گفت که هر کانتینر بیش از یک جعبه فلزی بزرگ اهمیت دارد و بدون وجود آنها حمل آسان به اقصی‌نقاط جهان میسر نبود. هم‌اکنون به‌غیراز برخی فله‌ها و مایعات، ۹۰ درصد بارهای دریایی با کانتینر حمل می‌شوند. افزایش حمل دریایی کانتینری بارها با چندوجهی شدن حمل دریایی رابطه مستقیم دارد و بیشتر شدن یکی از آنها افزایش دیگری را در پی دارد.

به‌جرئت می‌توان گفت که سیستم حمل چندوجهی و ترکیبی دریا به یک‌پایه به نام حمل کانتینری نیاز دارد. علاوه‌برآن موارد، تغییراتی که در تنظیم محموله‌ها به وجود آمده است، سبب شده تا روش‌های مالکیت در سراسر مسیر حمل کالا ایجاد شود. برای فهم سیستم‌های مذکور، باید مبانی حمل کانتینری برای کشتی‌ها موردمطالعه قرار بگیرد. این مبانی اموری مانند استاندارد کردن، یکپارچگی، تولید کشتی کانتینری، سامانه‌های متخصص، جرثقیل‌های دروازه‌ای، افزایش استفاده از اراضی، ترانشیپمنت و سازه چندین نرخی خواهند بود.

حمل و نقل ترکیبی

استعلام هزینه حمل دریایی کالا

 همان طور که می‎‌دانید حمل دریایی کالا یکی از پرطرفدارترین راه‌های انتقال کالا است که در کل جهان برای تجارت‎‌های بین المللی از این روش استفاده می‎‌شود. به دلیل هزینه کمی که در این روش حمل و نقل وجود دارد از طرفداران زیادی برخوردار است. اساسا قیمتی که برای این روش حمل و نقل کالا در نظر گرفته می‎‌شود بسیار کمتر و به صرفه‌تر از روش‌های دیگر همچون هوایی و زمینی خواهد بود. با این وجود باز برای باربری با کشتی هزینه‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد و این هزینه‌های مختلف به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 توجه کنید که برای استعلام هزینه حمل دریایی کالا عوامل مختلف همچون وزن و حجم کالا، بهای سوخت، اسکله در کشور مبدا، نرخ ارز، اسکله در کشور مقصد برای ارسال کالا، ترم حمل و حتی میزان ترافیک مسیر و … را باید در نظر گرفت و نباید نسبت به آن‎‌ها بی ‎توجه بود. در واقع برای حمل تجهیزات الکترونیکی یک راه بسیار مقرون به صرفه، حمل و نقل دریایی است. می‎توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن استعلام هزینه‌های حمل کالا از طریق دریا به سایت مسیر کالا مراجعه نمایید. مسیر کالا می‎‌تواند که کالاهای مورد نیاز شما را با قیمت بسیار مقرون به صرفه و اطمینان و امنیت بسیار بالا، به مقصد مورد نظر ارسال کند.    

حمل کالا به روش ترکیبی چگونه انجام می‌شود؟

همان گونه که گفته شد حمل ترکیبی یا همان چندوجهی از تمام ناوگان حمل استفاده می‌کند تا یک محموله را به مقصد برساند. این روش حمل‌ونقل بهترین شیوه‌ای است که با آن می‌توان محموله‌های متعدد را ترکیب کرد و سپس آنها را در لاین‌های جدا ارسال نمود. اغلب کارفرمایانی که از این شیوه حمل استفاده می‌کنند، آن را به‌عنوان یک گزینه مقرون‌به‌صرفه در نظر می‌گیرند. اما باید توجه داشت که شاید همیشه شیوه حمل چندوجهی گزینه درستی نباشد.

 برای حمل محموله‌هایی که فوری هستند و زمان برای آنها در اولویت است اما تفاوتی در وسیله حمل آن ندارد، روش‌های دیگری نیز وجود دارد مانند روش بین مدلی. تفاوت روش بین مدلی با روش چندوجهی درباز شدن یا مهروموم ماندن محموله است. درصورتی‌که از چندین ناوگان حمل‌ونقل برای به مقصد رسیدن کالا استفاده شده ولی کانتینرها باز نشده‌اند، اصطلاحاً روش بین مدلی به‌کاررفته است؛ بااین‌وجود اگر محموله‌ها از کانتینر تخلیه شوند و پس از تغییر وسیله نقلیه مجدداً بارگیری شوند، اصطلاحاً گفته می‌شود که روش حمل ترکیبی روی داده است.

 باتوجه‌به قوانینی که درباره حمل جاده‌ای و موارد مرتبط با آن، نگهداری اکوسیستم و تمرکز بر صرفه‌جویی در منابع مدون شده است، باید روش حمل ترکیبی را متناسب با آینده‌ای روشن در نظر گرفت. باوجوداینکه استفاده از روش چندوجهی صرفه‌جویی در هزینه و زمان را در پی دارد، اما منجر به این مورد می‌شود که روش‌های متنوع حمل به کار گرفته شوند. ترکیب این روش‌ها و رعایت قانون و استانداردهای محیطی، کربن حاصل از تجمع روش‌های حمل‌ونقل را کاهش می‌دهد.

در مجموع باید گفت که این روش، یک شیوه تضمینی در حمل کالا به شمار می‌رود و لازم است که در داخل کشور توجه بیشتری به آن شود.

 

حمل ترکیبی مسیر کالا

تناسب روش حمل‌ونقل ترکیبی با محیط‌زیست

با توجه ‌به سیاست‌هایی که درباره حفظ اکوسیستم مطرح شد، باید گفت که چشم‌اندازهای روش حمل‌ونقل ترکیبی به شرح ذیل هستند: بهبود کارایی ناوگان‌های حمل‌ونقل و ارزیابی منابع تغذیه آنها مانند انواع سوخت، آموزش رانندگان جاده‌ای برای کاهش مضرات زیست‌محیطی کار، برنامه‌ریزی صحیح در مسیر حمل کالا و بهینه‌کردن پایانه‌هایی که نقش توزیع را برعهده دارند. بهترین روش برای افزایش توان کاری و در کنار آن حفظ محیط‌زیست این است که ماشین‌ها تاحدامکان بهره‌وری بالاتری داشته باشند، سفرهای خالی در جاده‌ها نباشد و شبکه‌های توزیع به‌صورت استراتژیک و مداوم ارزیابی شوند.

 افزایش بهره‌وری برنامه‌های سفری که کامیون‌ها بر اساس آن کار می‌کنند، در راستای بهبود عملیات‌های گوناگون ناوگان حمل‌ونقل خواهد بود. تغییر ناوگان حمل‌ونقل از کامیون‌ها و جاده به سمت قطار و مسیرهای ریلی و همچنین استفاده از ماشین‌هایی که سوخت آنها گازسوز و طبیعی است، سبب شد تا آلودگی‌های محیطی کمتر شوند.

 در زمینه کانتینرها و انبارهایی که در بنادر و در نزدیکی دریا قرار داشتند، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مانند کاربرد باتری‌های خورشیدی منجر به کاهش آلودگی آب‌های خلیج گردید. وجود پیشرفت و فناوری در هر حوزه‌ای مفید و اجتناب‌ناپذیر است و ناوگان حمل‌ونقل نیز از این قاعده مستثنی نیست. مصرف‌کنندگان بنادر و جاده‌ها باید به این نکته توجه کنند که باید در عملیات‌های خود به کاهش مضرات و آلودگی‌های اکوسیستم توجه کنند که این امر در سایه استفاده از روش‌های چندوجهی حمل میسر خواهد بود.  

حمل ترکیبی مسیر کالا 

این روزها شرکت‌های زیادی برای انتقال دادن‌ کالاهای مورد نظر شما از طریق دریا تاسیس شده‌اند که مسیر کالا یکی از آن‎‌ها است. این شرکت با تجربه حدود 20 سال است که در زمینه‎‌های مختلف حمل و نقل کالا به روش‌های مختلف ذکر شده فعالیت می‎‌کند. در صورت نیاز به هر گونه خدمات حمل کالا از طریق دریا می‎‌توانید که مسیر کالا را انتخاب کنید. در واقع شرکت مسیر کالا مدت زیادی است که در این زمینه فعالیت می‎‌کند و در این مدت توانسته که رضایت و اعتماد مشتریان زیادی را جلب کند. اصولا این شرکت بسیار معتبر می‎تواند که تمام کالاها را هم به صورت وارداتی و هم به صورت صادراتی به نقاط مختلفی از دنیا ارسال کند. با اطمینان به این شرکت معتبر قطعا مزیت‎‌های زیادی شامل حال شما می‌‎شود که ار جمله این مزیت‌ها می‎‌توان موارد زیر را نام برد:

  • هزینه‌های بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی
  • نرخ کرایه‎‌ها ثابت و معمولا دارای تشابه نسبی هم هستند.
  • امنیت و ایمنی کالاهای شما کاملا تضمین می‌‎شود.
  • محصولات در موعد مقرر شده به مقصد ارسال می‎‌شوند.
  • می‎‌‌توانید کالاهایی که حجم بسیار زیادی دارند را از طریق دریا به نقاط مختلف ارسال کنید.
  • و…

با وجود تمام این مزیت‌‎های ذکر شده در صورت نیاز به حمل کالا می‎‌توانید به این شرکت بسیار معتبر مراجعه کنید و محصولات خود را با اطمینان خاطر و امنیت بسیار زیاد به دست آن‎ها بسپارید. مسیر کالا یک انتخاب بسیار درست و مطمئن برای حمل و نقل دریایی کالاهای شما است.  

تاریخ به روزرسانی 1401/03/19